Nuffnang..

Nuffnang

Thursday, October 8, 2009

Bicara Hati 02: ..khusyuk..jauh..ingin..


..khusyuk..

Secupak permintaan untuk sepenuh tumpuan, namun tak senang lagi tak mudah untuk digapai tangan..

Perhatian yang dicurah berhati penuh sopan takut kehilangan, takungan disimpan jangan dicemar teguh pegangan..

Kepada yang Satu disembahkan segala hati dan minda, Kepada yang Esa aku memohon kekhusyukan jiwa raga..

Khusyuk menunaikan perintah untuk khalifah dari Maha Kuasa, mutiara agama bercahaya petunjuk alam semesta..


..jauh..

Sayup-sayup aku mendengar doa keampunan, memohon kesenangan menghadiahkan keinsafan..

Membersih hati menyucikan akhlak peribadi, kemaafan kepada Maha Pengampun yang lahir dari diri sendiri..

Kepada yang Satu dipohon agar tidak menyimpang ke jalan kesesatan, kepada yang Esa aku berdoa dijauhi dari hasutan syaitan..

Jauhi dari bencana dan api neraka jahanam, elakkan diri dari dimakan oleh seksaan abadi yang kejam..


..ingin..

Cinta pada diri cinta pada semua cinta pada tuhan, hati kita sendiri yang tahu rahsia diri dalam simpanan..

apa yang tersirat dan tersimpul harap dapat kejelasan, agar mulut tak terpinga-pinga akal memikirkan kesesalan..

Kepada yang Satu dipinta ketenangan dalam membuat keputusan, kepada yang Esa aku menadah meminta kasih afdal penuh keinginan..

Ingin mendapat cinta yang sememangnya sempurna, agar aku tunduk mendambakan cahayaMu senantiasa..


anugerah ..khusyuk.. sukar bagi aku capai,

namun tidak ..jauh.. untuk diri aku gapai,

jika aku ..ingin.. tahap yang boleh aku sampai

No comments:

Related Posts with Thumbnails