Nuffnang..

Nuffnang

Saturday, November 28, 2009

Aku terima seadanya balasan yang menimpa...!!!


Aku terima apa jak dugaan, halangan, rintangan yang menimpa aritok ke atas aku and also my cuz and bro.. kepayahan aritok sik terucap dengan kata-kata... hanya tikar mengkuang, baju lengan panjang, aik grenadine manis and angin kipas dapat menyimpul seribu satu kesimpulan yang tersirat dalam benak palak hotak y'all...

yarabi, bombastik lalu intro ya tek... mun orang sik tauk kisah lalu suspen ingat cerita antu or beroleh nangis ingat cerita melayu (ceh teringat ending Nur Kasih yang tak seberapa malam tek)... iboh takorang run-run nangis ngan cerita tok tek coz ktkorang lom tauk ujung pangkal gik.. mok polah cerita pendek, aritok aku pergi kebun aunty Norlia @ mak Didie... nang aku selalu juak la pegi cya, merik ikan keli makan but today was different... today kerjanya adalah menumbangkan pokok buah naga (dragonfruit) yang infected ngan penyakit sekali dengan nebas rumpat... bunyi nampak senang macam makan kacang nak but trust me, benda tok nang kepak sekepak kepaknya...

tok la kebun aunty aku... banyak buah naga tapi suma dah infected... tinggi bukit ya... mekorang lelah nait jak coz panas, belom kerja gik ya... huhu...

tugas ya simple jak, tarit and tumbangkan pokok naga then buang... so simple tapi sekali dipolah nang memerlukan sepenuh tenaga batin dan raga... sikpat main-main molah benda tok... ingat tek macam narit kangkung jak... hoho... dah sekali tarit, mok terkeluar jobo (opps, sensored la suda)... last-last dapat tarit 4 pokok jak... langsung sikda stamina mok kerja, dah la marek makan sik ingat dunia... aritok macam mok merik balasan makan banyak marek ngan kmkorang suma...

disebabkan keletihan, salah seorang dari mekorang (identiti dirahsiakan) terpaksa berpaut kat pokok rambutan... sorang gik jadi kerak (beranak lam tahun monyet kali)... kat belakang sekali kak On nebas rumput..

aktiviti membuang batang-batang buah naga... lihatlah keperitan muka mamat baju biru ya... sik merik-merik gik muka ya... muka ya ala-ala jobo terkeluar...

sambil kerja kebun kita mestilah bergaya... sebagai contoh lihat gambar diatas... sorang ya berbaju GAP and cermin mata itam Dior... LOL

dah kepak bekerja, kamek orang suma carik spot yang paling ideal, paling afdal untuk rilek... ngambik tikar mengkuang, aik kopi and 100Plus, pasang hammock dan lastly pasang unggun api, kamek orang dapat tempat lepak paling sempoi lam kebun ya... dibawah pohon asmara, ceit pohan rambutan la... tempat duduk and baring yang bebas dari sinaran matahari, pancaran UV (tiada sokongan sains disitu) and paling penting bebas nyamuk...

muka letih dari kiri - aunty Norlia, anak abang Awg, kak On, Rafi and Didie (sudah kantoi disitu)

best eh tempat tok...!!! coba la pokok rambutan ya dah masak, nang nikmat bersantai sambil majoh rambutan...

aunty Norlia and kak On kehairanan melihat aku mengambil gambar sidak... datang ke kebun macam mok ber'picnic' jak... hahaha..

ada sigek area kat kebun faveret aku... dari pokok rambutan atas bukit ya (tempat bersantai and piknik tek) ada jalan shortcut terus ke rumah dibah bukit ya... kita mesti lalu area kawasan berbuluh... kawasan ya la area faveret aku... buluh kat cya nang besa, sebesa paha aku... walaupun a bit curam, tapi aku suka guna jalan ya coz memang cepat mun mok balit... one more thing, tempat ya redup, sik panas... haha, mun mok main gelongsor, boleh men ctok... hahaha...!!!

kacak sik area tok...!!! macam kat bamboo garden kat Jepun...

cobaan Didie untuk mengelongsor ke dibah...

ada juak la rasa gothic kat ctok... meremang bulu lebih-lebih gik mun time berangin and hujan...

tokla aktiviti aku and my family dalam usaha untuk memajukan diri sendiri dari segi kesihatan, stamina and biznez... nang susah polah semua tok but memang bagus la... bak kata orang tua 'Bersusah-susah dulu, Bersenang-senang kemudian'... besides ya bleh juak kita megeratkan silaturahim and also berbantuk sesama sedara... haha... polah kerja juak mekorang, ada juak masa enjoy bah... sikla kerja jak nak... klah, aku mok charging batt coz lelah sepanjang ari tek... marek ngantok coz kenyang, today ngantok coz keletihan... ciao...!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails