Nuffnang..

Nuffnang

Tuesday, November 24, 2009

The act of 'menjahanamkan' selipar


Dunia tok memang ada kejam sikit la ngan aku. aku pun sik tauk kenak la coz asal aku pake selipar nak, mesti dalam 2-3 bulan akan dijahanamkan oleh kaki aku yang vandelisma serta gangsta... yalah sebabnya, kengkadang aku rasa sik mok jak berbeli selipar mahal gilak, regar berpatutan and dapat diembak berjalan... aku tok ada malas kit berbeli benda tapi sebenarnya memendam perasaan rasa jiwa dan raga untuk berbeli bermacam-macam benda known to human kind...

banyak ko impian aku tapi belum dapat ditunaikan lagik... tunggu kerja dolok la kali, huahuahua... setahun lagik pok, pasyo kerejo la ku tok... mun ada duit lebih, bleh belanja ktkorg.... kehkehkeh... oklah, antara benda impian kalbu aku ialah sebuah handphone baru (sik dulu apa, asalkan baru and up sikit dr hp nektok), laptop pake aku memuaskan napsu serakah (sambil ketawa setan disitu), bebaju and seluar bebaru belaka, selipar baru la (mun bleh tambah kasut sekali) and many more for me to mention...

tapi masalah nektok adalah sifat maha pemusnah aku tok... hah, mok berubah la tok... mesti jaga barang agar tidak rosak or musnah... hahaha... sebab mengantikan barang yang rosak sememangnya merugikan aku la... the act of 'menjahanamkan' harta benda intelek aku kedirik empun hendak dimansuhkan secepat mungkin... aku rasa bukan benda intelek jak kor, the act of 'menjahanamkan' dirik pun patut disisihkan... bak kata nenek moyang kito-kito tok, ambik nak jernih, humban jejauh yang keruh...

toklah korban terbaru kaki aku... selipar bata dibeli dengan regar RM32.90 kat Bata Alamanda Putrajaya (jauh diimpot ya)... sekali nampak, macam sikda cacat celanya... tapi mun dinangga dekat2, sebijik selipar nak dihanyut oleh banjir kat melaya yang aku nangga berita malam marek...

In Loving Memories of selipar aku.... Rest in peace...

mulai esok kot, aku mok meli selipar baru... cney endaklah kedey jual selipar murah... bowink (ala-ala miak kinek tok) dah aku menguntungkan Bata... dah ada selipar baru, sik la terinsut-insut aku berjalan... dah gik berloya, malam tok lepak planet sambal...!!! juh, suma...

No comments:

Related Posts with Thumbnails